Sarcina si stilul tau de viata

Cum sa iti mentii sanatatea pe timpul sarcinii?

Atunci cand afli ca urmeaza sa aduci pe lume un bebelus, este normal sa vrei sa ai grija de tine si sa ii oferi celui mic cel mai bun start in viata. Nu trebuie sa faci schimbari mari, dar se stie ca aceste trucuri sunt cele mai bune de urmat pentru viitoarele mamici.

Mentine-te sanatoasa si in forma

Incearca sa iti pastrezi stilul de viata activ si activitatile zilnice obisnuite: cu cat te simti mai sanatoasa si in forma pe perioada sarcinii, cu atat iti va fi mai usor sa faci fata cresterii continue a burticii. Exercitiile moderate nu sunt periculoase pentru bebelusul tau si chiar te pot ajuta sa iti pregatesti corpul pentru nastere. Trebuie doar sa eviti sporturile de contact, unde ai putea sa fii lovita in zona burtii - stai departe de kickboxing, squash sau fotbal.

Mananca bine

Nu trebuie sa urmezi o anumita dieta atunci cand esti insarcinata, dar este o idee buna sa mananci mese echilibrate si gustari sanatoase pe masura ce pofta de mancare si burtica cresc. Asigura-te ca mananci alimente din toate categoriile, inclusiv cinci portii de fructe si legume, cereale integrale, carne cu putine grasimi si lactate, astfel incat sa ai parte de toate vitaminele si nutrientii de care ai nevoie. Cateodata, poate fi dificil sa obtii o cantitate suficienta de vitamina D. In acest caz, ai putea sa incerci un supliment.

Consuma acid folic

Exista un supliment pe care toti doctorii il considera esential: acidul folic. Acesta ajuta la dezvoltarea corecta a sistemului nervos al bebelusului, prevenind probleme medicale precum spina bifida. Poti consuma 400 de micrograme din acest supliment in fiecare zi din momentul in care incerci sa ramai insarcinata pana cel putin in a 12-a saptamana de sarcina. Daca nu ai luat acid folic inainte sa afli ca esti insarcinata, nu te ingrijora: incepe sa consumi atunci cand poti.

Evita anumite alimente

Anumite alimente nu trebuie sa fie in meniu: te pot imbolnavi sau chiar iti pot afecta bebelusul. Printre acestea se numara:

  • anumite branzeturi moi si maturate cu mucegai
  • oua crude sau gatite partial
  • carne cruda, insuficient preparata, ficat sau vanat
  • anumite tipuri de peste inclusiv rechin, peste spada sau marlin
  • fii foarte atenta la crustacee, sushi si limiteaza cantitatea de ton
  • produse lactate nepasteurizate

Redu consumul de cafeina

Nu trebuie sa renunti complet la cafeina, dar cel mai bine este sa o consumi moderat. Doctorii recomanda sa te limitezi la 200mg pe zi - adica aproximativ doua cani de cafea. Incearca sa inlocuiesti orice bautura cu continut ridicat de cafeina cu sucuri de fructe sau apa minerala.

Renunta la alcool

Expertii nu stiu sigur care este cantitatea sigura de alcool de consumat pe perioada sarcinii, astfel este recomandat sa renunti complet la alcool din momentul in care afli ca esti insarcinata. Alcoolul trece direct din sangele tau la bebelus, care nu il poate procesa: prea mult alcool ii poate afecta dezvoltarea. Multe femei continua totusi sa consume alcool pe perioada sarcinii, dar daca iti este dificil sa renunti, doctorul tau ar trebui sa iti poata oferi ajutor si sprijin.

Renunta la fumat

Daca esti fumatoare, s-ar putea sa ti se para dificil sa renunti, dar este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face daca este insarcinata. Fumul de tutun contine chimicale care pot afecta dezvoltarea bebelusului iar fumatul restrictioneaza aportul de oxigen pe care il primeste in pantece. Renuntarea la fumat reduce riscul de complicatii si asigura o greutate sanatoasa la nastere.

Comments are closed.